Egy Exkluzív Hely Pergető Horgászoknak!

Blog

A Wacky Rig

Balogh Róbert
2015.02.13 15:02

Az idei év kezdetére horgász szempontból nem igazán lehet panaszom. Még csak február eleje van, de már negyedszer horgászom. Az eddigi próbálkozások is sikeresek voltak, a két mormiskázás igen gyümölcsöző volt sok hallal és rengeteg új tapasztalattal gazdagodtam illetve gazdagodtunk. Igazán vártam már Palival a léki pecák sikere után, hogy egy kis jig horgászat is összejöjjön.

Szombaton egyedül látogattam meg édesanyámat és természetesen ki is ugrottam egy kicsit a vízre, hogy lássam mi újság az olvadással. Nagyszerű plasztikos horgászatot tudhattam aznap magam mögött, negyvenkét sügér akadt a szerelékemre. Azonnal személyes találkozó Palival, élménybeszámoló, a legtutibb csalik és kellékek összepakolása és meg is egyeztünk, hogy vasárnap micro jigezés. Úgy is lett.

Csak egy tenyérnyi hely volt kiolvadva, de ez nem szegte kedvünk

Kora reggel oda is értünk a kis csatornához, de majdnem elállt a lélegzetem, mikor rápillantottam távolról a vízre. Tegnap még szinte teljes mértékben ki volt olvadva a víz, most pedig csak egy kis szobányi rész állt a rendelkezésünkre. Sok jó ember kis helyen is elfér, nem is okozott problémát a szűk hely.

1. Ez a szerelék a tavaly már sokat bizonyított: micro fej és Crazy Fish Polaris

A szerelékre a tavalyi szezonban során már sokat bizonyított 0,75 grammos fej és a Polaris 45 mm-es csali került. A tavalyi év során, különösen ősszel nagyon szép sikereket értem el vele. A kisméretű és tömegű fej a csali lassú süllyedését hivatott szolgálni, amelyre a sügérek az esetek többségében nagyon jól reagálnak.

1. Táplálékból nem volt hiány

A vízre pillantva rengeteg apró küsz rótta a víz felszínét, amelyek közé alulról egy-egy szebb sügér fel is nyúlt. Pillanatra szétszéledt a halraj, aztán egy perc elteltével újra összeállt és kezdődött az élet-halál harc előlről. Mi is csatlakoztunk ehhez a harchoz, csak mi a vadászokra horgásztunk, a sügéreket vettük célba. Már az első bedobás heves kapást és fogást eredményezett. Örömmel nyugtáztuk, hogy a rengeteg táplálékhal ellenére a mi csalink iránt is van érdeklődés.

1. A sügérek nagyon mohón vették fel csalijainkat

Az apróbb sügérek is olyan mohón vették fel csalijainkat, hogy többször is elő kellett venni a fogót, hogy visszanyerhessük a szerelékünket a feneketlen sügérszájból. Amikor tavaly, először kezdtem el használni a Polarist és a Cruel Leech csalikat, az igazat megvallva kicsit idegenkedtem tőlük. Az íz anyaguk, megjelenésük, illatuk, állaguk, lágyságuk már az elő kézbevételkor teljesen meggyőzött, csak a méretükkel volt egy kis gondom.

Egy szebb példány

Én szinte sohasem horgásztam 5 cm körüli csalikkal sügérre, én az UL, SUL pergetés megszállottja vagyok és mindig a lehető legparányibb csalikat választottam. Az élet viszont mégis a Crazy Fish csalikat igazolta, a közel öt centis csali rendszeresen a sügérek torkán volt, alig valami látszott ki a jig fej mögött. Nem történt ez másképp ezen a horgászaton sem. Boldogan szedegettük a sügéreket, Pali kiosztott egy szekérderéknyi puszit a halaknak mielőtt visszaengedte őket. A micro jiges szerelék, 0,75 grammos fejjel és #8 Sickle horoggal egy darabig igen jól adta a sügéreket. Aztán a kapások kezdtek egy kicsit alábbhagyni, amit a közelben ólálkodó csukának is betudtunk. Pali azonnal gondolt egy merészet és cseburaska szereléken felkínált egy Leech-et, Wacky stílusban tűzve. Én továbbra is kitartottam a hagyományos micro jiges szereléknél, hogy lássuk melyik lesz eredményes.

1. A két szerelék (nagyítában)
  2. 1 grammos tungstein csebu + #8 horog, 55mm Crazy Fish Cruel Leech --- 0,75 grammos Robfish Jig, 55mm Crazy Fish Cruel Leech

A Wacky egyre másra adta a halat, amikor a már jól bevált jiges szerelék kezdett halványabb eredményeket felmutatni. A Wacky szereléknél középen tűzzük meg a gilisztaszerű csalinkat és a két oldalt lebegő V alakú „szárnyak” érdekes, csábító mozgást kölcsönöznek a szereléknek, érdekes, S alakú süllyedést biztosítva, amely természetesen felkelti a kis csíkos ragadozók figyelmét. Másrészről sokkal lassabban száll alá a szerelék a libegő két kis szárny miatt, több időt hagyva ezzel a csalinak a fenékre süllyedéshez és a sügéreknek a csali felvételére.

1. A Wacky első áldozata

A szerelék nagyon jól vizsgázott. Egymás után adta a sügéreket. A legjobban ezen a felkínálási módszeren a Cruel Leech vált be és a Polaris. A sügérek mohón vették fel a V alakban tűzött csalijainkat és mind a két szárát teljesen eltüntették a plasztiknak.

1. A Wacky szerelékünk

A szerelék rendkívül egyszerűen összeállítható, csupán egy cseburaska fejre van szükségünk (ólom vagy tungsten), egy nagy fülű cseburaska horogra és a plasztik csalira. A szerelék lelke a szabadon mozgó horog és a tűzés módja.

1. Számtalan csalit kipróbáltunk, nagyon sok eredményesnek bizonyult

A horgásznapon nem titkolt szándékunk volt különféle alakú és színű csalik kipróbálása és a kapott eredmények összegyűjtése és kiértékelése a további horgászatok még eredményesebbé tételére.

11 Kiválóan vizsgázott a Crazy Fish Nano Jig 0,6-3 grammos SUL bot…

… és nem utolsósorban a két legeredményesebb csali a Polaris és a Cruel Leech, bátran ajánlom kipróbálásra

1310

A Wacky eredményesebb volt min az élő... megint egy szebbecske példány

Gyakorlatilag 15:0 verte a Wacky + CrazyFish az élőhalas szereléket, ami csapósügerek szempontjából minket is meglepett.

A horgásznap csodás volt (számunkra egyébként minden horgásznap csodás), szép idő, sok sügér és rengeteg új tapasztalat. Talán a számunkra is legfurcsább tapasztalat az volt, hogy az élőhalas sügérezés nem volt olyan eredményes mint a Wacky rig. Ha tehát csökken a kapások intenzitása ne, habozzunk, váltsunk (pl. Wacky rigre)!